Sana Khan

Sana Khan

Docteure en sciences de gestion

 

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Portrait EC Sana KHAN

SITUATION ACTUELLE

Enseignante-chercheuse

TITRES ET DIPLÔMES UNIVERSITAIRES

Docteure en sciences de gestion - Graduate School of Economics & Management GSEM - Ca’Foscari University of Venice (Italie)

THÈMES DE RECHERCHE

  • Innovation Adoption
  • Business Model Innovation
  • Consumer Behavior
  • Corporate Social Responsibility
  • Sustainability

AXE DE RECHERCHE

Axe 4 : Perspectives du consommateur et du marché 

COURS

  • Research Methodology
  • Consumer Psychology
  • Frugal Innovation
  • Services Marketing
  • B2B Sales Marketing

BIOGRAPHIE

Sana Khan est professeur assistant à l'ESDES Business School. Avant de rejoindre l'ESDES, elle était post-doctorante à la Católica -Lisbon School of Business & Economics (CLBSE) où elle était engagée dans un projet européen de R&D sur la mobilité durable et l'énergie. Ses intérêts de recherche se situent dans le domaine des affaires et de la société et portent plus spécifiquement sur l'innovation des modèles d'affaires, la responsabilité sociale des entreprises (RSE) et l'adoption de l'innovation durable. Elle a défendu son doctorat en 2017 de l'Université Ca’Foscari de Venise. Elle a publié dans des revues liées à la psychologie et au comportement des transports

PUBLICATIONS ET TRAVAUX

Articles dans des revues référencées (CNRS, FNEGE)

A paraître

KHAN S., «Assurance of sustainability reports: examining the role of internal and external corporate governance mechanisms», Corporate Social Responsibility and Environmental Management, (en collaboration avec I. M. Garcia Sanchez, N. Hussain & J. Martínez-Ferrero).

KHAN S., « Connecting the dots: do financial analysts help corporate boards improve corporate social responsibility? », British Journal of Management, (en collaboration avec I. M. Garcia Sanchez, N. Hussain & J. Martínez-Ferrero).

2021

KHAN S., (2021), « Socio-emotional wealth and corporate responses to environmental hostility : are family firms more stakeholder orientated?», Business Strategy and the Environment, vol. 30, n°2, pp. 1003-1018, (en collaboration avec I. M. Garcia-Sanchez, J. Martín-Moreno et N. Hussain).

2020

KHAN S., (2020), « Do markets punish or reward corporate social responsibility decoupling? », Business and Society journal, Vol. 60, n° 6, pp. 1431-1467, (en collaboration avec Isabel Maria Garcia Sanchez, Nazim Hussain et Jennifer Martinez Ferrero).


KHAN S.(2020), « Managerial Entrenchment, Corporate Social Responsibility, and Earnings Management ? », Corporate Social Responsibility & Environmental Management, vol. 27, n° 4, pp. 1630-1641, (en collaboration avec Isabel Maria Garcia Sanchez, Nazim Hussain et  Jennifer Martinez Ferrero).


KHAN S., (2020), « Influencing the Disruptive Potential of Sustainable Technologies through Value Proposition Design: The Case of Vehicle-to-Grid Technology », Journal of  Cleaner Production, vol. 254 (à paraître), (en collaboration avec R. Bohnsack).

Chapitres d'ouvrages

2021

KHAN S., LE BAS C., (2021), « Frugality – Frugal Innovation as Inclusive Innovation », in : Innovation Economics, Engineering and Management Handbook 1, Ed. Dimitri Uzunidis, Fedoua Kasmi & Laurent Adatto, ISTE Wiley, chapitre 18, pp 159-166.

2019

KHAN S., LE BAS C., (2019), « Ethics and sustainability in frugal innovation », in : 'Frugal Innovation: A Global Research Companion', Ed. Adela J. McMurray, Gerrit A. de Waal, Routledge, Londres, partie VII, chapitre 17, pp.275-288.

Participations à des colloques

2020

KHAN S., (2020), «Corporate Governance and Corporate Social Responsibility: Analysis of Complementarities and Substitutions Among Internal and External Governance Mechanisms », Gronen 2020 conference, «All Systems go!? Sustainability in the Digital Age »,17 au 19 juin, Conférence virtuelle (Covid-19), (en collaboration avec Nazim Hussain, Isabel-María García-Sánchez et J. Martínez-Ferrero).

2019

KHAN S., (2019), « Managerial Entrenchment and Organizational Facades: An International Evidence », Corporate Social Responsibility 2019, The third conference on CSR, the economy and financial markets, Otto Beisheim School of Management, 10 et 11 octobre 2019, Düsseldorf, Allemagne, (en collaboration avec N. Hussain, I.-M. García-Sánchez et J. Martínez-Ferrero).

2018

KHAN S., (2018), « Finding product-market fit through pivoting: A business model perspective », 25th IPDMC: Innovation and Product Development Management Conference, Université de Porto, 9 au 13 juin, Porto, Portugal, (en collaboration S. Weller et R. Bohnsack).

2017

KHAN S., (2017), « Corporate governance and corporate social responsibility: A meta-analytic review and directions for future research », 6th International Conference on Social Responsibility, Ethics and Sustainable Business, 28 au 29 septembre, Berlin, Allemagne, (en collaboration avec N. Hussain N. et A. Stocchetti).

KHAN S., (2017), « Corporate governance and corporate social responsibility: A meta-analytic review and directions for future research », Corporate Responsibility Research Conference, Université de Séville, Homerton College, Université de Cambridge, KEDGE Business School et le Sustainability Research Institute de l'Université de Leeds, 13 au 15 septembre, Séville, Espagne, (en collaboration avec N. Hussain N. et A. Stocchetti).

2016

KHAN S., (2016), « Investigating the determinants of travel mode choice: Measurement matters », 20th Conference of the Environmental and Sustainability Management Accounting Network (EMAN), The Environmental and Sustainability Management Accounting Network (EMAN), Centre for Sustainability Management (CSM) at Leuphana University Lüneburg, 21 au 23 septembre, Luneburg, Allemagne, (en collaboration avec P. Lazini).

KHAN S., (2016), « Value proposition innovation: The case of vehicle-to-grid technology », R&D Management Conference, Institute for Manufacturing (ifM), Université de Cambridge, 3 au 6 juillet, Cambridge, Royaume Uni, (en collaboration avec R. Bohnsack).